2. Przeanalizujemy poszczególne elementy i ich zniszczenia. Dla lepszego zrozumienia przedstawiłem na rysunku (rys. 2) rozmieszczenie elementów w konstrukcji samolotu w pozycji normalnej i po obróceniu samolotu o 160 stopni, pod którym to kątem kadłub samolotu najprawdopodobniej miał kontakt z ziemią.
4. Ułożenie stateczników w momencie oderwania się od ogona pokazuje rysunek (rys.4). Na statecznik pionowy, w zależności od kąta pod którym ma on kontakt z ziemią, działają siły powodujące deformację i zniszczenia odpowiednich jego elementów. Przy obrocie samolotu o kąt 160 stopni statecznik pionowy (Ś) wraz z pozostałością po stateczniku poziomym lewym (L’) wykonuje bruzdę w ziemi. Statecznik (L’) zdziera się przy kontakcie ziemią, a jego blacha odrywa się od łącznika (Ł) i odgina do góry (rys. 4). Statecznik (P) pozostaje nienaruszony.
Po szczegółowej analizie śladów zniszczenia stateczników i śladów pozostawionych na ziemi, można wnioskować, iż statecznik poziomy lewy (L) został zniszczony przed przylotem samolotu (brak śladów niszczenia przy kontakcie z ziemią), ponieważ nie był on niszczony razem z element (L’) .
Komentarze
Pokaż komentarze (8)