łupek wysokogazowany łupek wysokogazowany
3480
BLOG

Ostatnie sekundy cz. 2

łupek wysokogazowany łupek wysokogazowany Polityka Obserwuj notkę 1

 

6. Hamowanie samolotu na stateczniku pionowym, a później na wlocie powietrza, i duży ciężar centropłatu, który ciągnie samolot do przodu, powoduje rozrywanie się blach wzdłuż ich łączeń, oddzielając ogon samolotu od reszty kadłuba. Zerwanie połączenia gondoli silnika lewego z częścią kadłuba przed ogonem, po zniszczeniu przedniej części silnika lewego (rys.06A), powoduje przeniesienie sił rozrywających na stronę przeciwną i przekręcenie się ogona na drugą stronę.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W nowej pozycji ogon zahacza silnikiem prawym o ziemię i po napotkaniu większego pnia po ściętych drzewach przez prawe skrzydło, wybija się lekko w górę z obrotem w lewo. Na wykonanie takiego ruchu wskazują ślady zniszczenia wlotu powietrza silnika, odgięcie korpusu silnika, jak i sposób zerwania blach gondoli oraz zniszczenia wspornika i jego przekręcenie. .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Po wykonaniu obrotu ogon spada tyłem, dokonując zniszczeń widocznych na zdjęciu i odpada od niego pokrywa komory silnika. Pozostałość po silniku lewym odrywa się od wspornika i odbija lekko w lewo powodując zerwanie blach gondoli.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Poszycie część kadłuba pomiędzy ogonem a skrzydłami ulega zniszczeniu tylko na niewielkiej powierzchni. Nastąpiło zdarcie sufitu wzdłuż kadłuba, po jego lewej stronie, na skutek przemieszczenia się po terenie z  wystającymi pieńkami drzewek jak i ostrymi częściami samolotu pozostawionymi przez przednią część kadłuba.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ta cześć kadłuba po oderwaniu od ogona przez ciągnący centropłat (działanie sił N1, N2) i odcięciu się od niego (N3) (rys.07 A), jest później pchana przez ogon, co powoduje, iż ścianki rozwierają się w bok (rys.07 B).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Po rozwarciu się ścinek następuje zdzieranie z wewnętrznej ich części wszelkich nałożonych warstw, a zawartość przesunięta zostaje do tyłu. Ta części kadłuba zostaje później pocięta na kilka mniejszych fragmentów przez Rosjan.

 

8. Centropłat prawy tnie pod pływem swego ciężaru poszycie samolotu i miażdży kadłub który ma pod sobą (rys. 07 A siła N3). Wraz z prawym skrzydłem uderza w dwa największe drzewa stojące na drodze samolotu (rys. 08 A).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na fotografiach (rys. 08 B) pokazane jest odgięcie krawędzi natarcia, ślady uderzenia po tych drzewach wraz z ich fragmentami oraz ubłocenie kół, co wskazuje na wykonanie obrotu przez centropłat w wyniku kontaktu z drzewami.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uderzenie to powoduje oderwanie prawego skrzydła (rys.08 A), które już samodzielnie ruchem obrotowym ścina drzewka od południowej strony by w końcu wbić się w grube podwójne drzewo. Centropłat prawy po wykonaniu obrotu przejeżdża po skrzydle leżącym pod drzewem( rys.08 D). Na zdjęciu widoczne są pęknięcia pokrycia wzdłuż elementów konstrukcyjnych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. Wręgi przedniego kadłuba po uderzeniu w ziemię zostały połamane co, wraz z miękkim podłożem i licznymi drzewkami, spowodowało zniszczenia poszycia, a tym samym zniszczenia wnętrza kadłuba. Po odcięciu się od centropłatu przedni kadłub posuwa się do przodu  ze skrętem w lewo co powoduje obrócenie się kadłuba wokół swej osi i wysypanie zawartości. Po tych szczątkach przesuwa się lewa cześć centropłatu wprasowując je w ziemię(rys. 09A)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kadłub  uderza w drzewo, co powoduje odchylenie okien na zewnątrz i przełamanie się kadłuba (rys.09B). Jedna z części opiera się o drzewa, druga cześć najprawdopodobniej uległa zniszczeniu po spotkaniu się z centropłatem. To w jakim stanie zachował się kokpit zależało od kąta pod którym wylądował samolot, jeżeli był większy niż założone 8 stopni, mogło z niego zostać niewiele.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

animacja pod adresem:

 www.youtube.com/watch

 

 

 

 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka